שמחה רוטמן: "הוכחנו שאי אפשר לקנות אותנו"

    אייל ראובן No Comments on שמחה רוטמן: "הוכחנו שאי אפשר לקנות אותנו"

    חה"כ שמחה רוטמן בריאיון ל'קול חי': "חלק גדול מהיוזמות והרפורמות שאנחנו מציעים, היו אמורות להיות נחלת הכלל בהיעדר הפוזיציה של 'רק לא ביבי'. אחרי זה אומרים לנו למה אתם לא דואגים לאזרח הקטן. זו בדיוק התכנית"

    ח"כ שמחה רוטמן צילום: Sraya Diamant/Flash90
    8:58
    06.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on גנזך קידוש ה': השואה – ערכים; לא רק סיפור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), והסביר מדוע בחרה מפלגתו להציג כעת את התכנית לתיקון מערכת המשפט, למרות הרעש התקשורתי שהדבר יצר. "הציבור רוצה אמירות ברורות".

    בפתח השיחה הוא דיבר על הצביעות של הזעקות בנושא התקציבים לחרדים: "מדהים לגלות את השכבה הדקה של אותם אנשים שמבקרים כל שקל לעולם התורה, אבל יושבים על תקציבי עתק לתרבות וספורט. יושבים בתיאטרון הבימה ומדברים על התקציבים לישיבות. אין שום תקציב לתרבות יהודית. הולכים סכומי עתק לקבוצות קטנות. הישיבות מקבלות כבשת הרש וגם על זה צועקים".

    לדבריו "אני הייתי אומר למדינה לא מדובשך ולא מעוקצך בנושא הזה. אני חושב שהיה טוב יותר אם התרומות היו מוכרות למס ברמה גבוהה יותר כמו בארה"ב והיו רואים איפה הציבור רוצה לשים את הכסף בעצמו".

    לאחר מכן הוא התייחס לתכנית המשפטית של הציונות הדתית: "חלק גדול מהיוזמות והרפורמות שאנחנו מציעים, היו אמורות להיות נחלת הכלל בהיעדר הפוזיציה של 'רק לא ביבי'. אחרי זה אומרים לנו למה אתם לא דואגים לאזרח הקטן. זו בדיוק התכנית. מי שנעצר מעצר שווא או ספג אלימות משוטר – היום אין לו למי להתלונן. אין גוף ביקורת, מח"ש לא מתפקדת, אין אכיפה".

    הוא הסביר מדוע להציג את זה עכשיו: "אתה יכול לבוא ולהסתיר את מי שאתה, ואפשר לומר – זה מה שאנחנו מאמינים, תצביעו לנו בגלל זה. הציבור רוצה אמירות ברורות. יותר מידי שנים הימין תמיד היה מעומעם. הציבור מבין שמשהו לא טוב קורה ורוצה לשמוע תכנית לפתרון. האויב הגדול ביותר זו האדישות. אנשים אומרים לעצמם בשביל מה להצביע? הכל אותו דבר".

    עוד הוסיף רוטמן: "אנחנו הראינו יותר מכל מפלגה אחרת עמוד שדרה אידיאולוגי, שאי אפשר לקנות אותנו. אם אנחנו אומרים שלא נלך לממשלה עם תומכי טרור אנחנו לא נלך. גם בעשייה. בחוק האזרחות למשל. חשבו שנתקפל. דפקנו את הראש בקיר, אבל הקיר נשבר ולא הראש".

    לסיום הוא נשאל האם הוא מעריך שיהיו 61 לימין: "אני לא מתנבא, אני מתפלל", ענה רוטמן.



    0 תגובות